Status fra VisitFjordlandet:
Status over VisitFjordlandets indsatser Tour de france (Tdf) 2022 - Herunder national- og international markedsføring, pressearbejde og kampagner. Siden opdateres løbende
Presse- og markedsførings-resultater
Nationalt:
- Indlæg i Oplev: Cykelguide i baghjulet på Tour De France
- Helside annonce i Dagbladet Politikken (27.02.22) 296.000 Læsere : Fokus på cykeloplevelser og Tour De France Euroman 24.03.22 Varm op til TDF. Cykelfokus..pdf
- Helside annonce i Euroman (24.02.22) 159.000 læsere : Fokus på cykeloplevelser og Tour De France Euroman 24.03.22 Varm op til TDF. Cykelfokus..pdf
- Konkurrence i samarbejde med Herskind Cykler (konkurrencen kører fra d. 23.02.22 – 17.03.22): “VisitFjordlandet varmer op til Touren“
- Verdenspremiere på Mads Pedersens film (23.03.22) Visitfjordlandet laver annoncering på Facebook og Youtube. Se filmen her
- Tour De France udsmykning af otte store vinduespartier på Københavns Turistinformation i perioden 28.03-22.04
- Udstilling på Københavns Turistinformation i perioden 28.03-22.04 med fokus på Tour de France i Fjordlandet
- Særudgave af Visitfjordlandet guidebog 2022 til uddeling i forbindelse med Touren (Mads Pedersen forside i 10.000 eksemplarer)
Internationalt:
- Indlæg om Tour De France i Det franske Sport et tourisme– Randonnée, vélo et expériences sur l’île de Fjordlandet et en Fionie (2e étape)
- Advertorial i det tyske onlinemedie ”Wir Leben Outdoor”: Om cykeloplevelser i Fjordlandet Radtouren durch eine Sagenwelt – das Fjordland
- VisitDenmark Tyskland-kampagne med fokus på outdoor – herunder især cykling: “Magische Erlebnisse im dänischen Fjordland” : Visitfjordlandet har været med i kampagnerne siden soft launch i februar, men kører for alvor fra marts.
- VisitDenmark Hollandskampagne med fokus på cykling
- VisitDenmark: International Markedsføringskampagne om TDF: Der bliver produceret lokale ”Detour de France”-film fra destinationerne, som vi også kan bruge med danske undertekster til national markedsføring. Detour-filmene bliver skudt ud den 23.03. Link til Fjordlandets detour
Kommende indsatser (endnu ikke eksekveret)
- Visitfjordlandet arbejder pt på influencerbesøg: start juni med fokus på cykling og oplevelser fra to hjul.
- Bagside og indryk af annoncer i TV2-Tour De France magasin (bagside og annonce indeni)
- Bagsiden af TDF-indstikket Danmarks største Tour de France-magasin (Jysk Fynske Medier, officiel partner i DK) (369.000 læsere) kommer i juni.
- Nedtællingsur på Københavns Raadhusplads fra den 23. marts: VisitFjordlandet er synlig her med stort billede
Presseture i Fjordlandet:
- Pressebesøg fra The Guardian (29. april – 1. maj). Med fokus på Tour de France og (cykel) oplevelser i Fjordlandet.
- Tysk gruppepresserejse med fokus på cykling (5.-8. maj). Herunder også noget af Tour-ruten.
- Gruppepresserejse ”Tour de France Peloton” (9.maj). I forbindelse med Tour de France (10 hollandske og 3 tyske journalister).
- Pressebesøg fra Metro (27. maj- 29. maj). Med fokus på Tour de France og (cykel) oplevelser i Fjordlandet.
Tour De France relaterede artikler på hjemmeside:
- Tdf-landingpage til nationale og internationale gæster:
Dansk: www.visitfjordlandet.dk/outdoor/tour-de-france/
Engelsk: www.visitfjordlandet.dk/en/outdoor/tour-de-france
Tysk: www.visitfjordlandet.dk/de/outdoor/tour-de-france - Web-artikel til danske og internationale gæster:
Dansk: “Varm op til Tour de France i Fjordlandet“
Engelsk: “Ready, set … go! Explore the Tour de France route in Fjordlandet”
Tysk: “Aufwärmen für die Tour de France im Fjordland” - FAQ- webside om Tdf til gæster: www.visitfjordlandet.dk/faq-tour-de-france-i-fjordlandet/
- Samarbejde med Continental – #Share the road: Visitfjordlandet deler budskabet på vores cykelside. Der bliver optaget reklamefilm om Share the road i Fjordlandet i maj måned med triatlet og “Rugbrødslivet”. Her vil triatlet fx fortælle om cykling i destinationen.