“Det er en stor gevinst at være turismepartner”
Vi har talt med Bruno Jensen, Medlem af PR-gruppen for Hedelands Veteranbane, om fordelene ved at være turismepartner i VisitFjordlandet
Hvilken forskel har det gjort for jer at være turismepartner i VisitFjordlandet?
”Vi har meget stor glæde af jeres markedsføring af Hedelands Veteranbane både via omtale, og via jeres billetsystem i forbindelse med vores særarrangementer. Tidligere stod vi selv med al billetsalg, og nu bruger vi YourTicket via VisitFjordlandet som supplement. Det har lettet vores arbejde på mange måder. ”
Kan du uddybe, hvordan det har lettet jeres arbejde?
”Ja, i forbindelse med vores særarrangementer da virker det virkelig godt for os. Det er et brugervenligt system og vi får informationer om, hvem det er, der booker billetter samt, hvor de kommer fra. Nu kan vi altså gå ind og se, at vi når meget bredere ud og nu også dækker hele Fjordlandet, hvor det før primært var Roskilde, Greve og Høje Tåstrup. Vi har altså fået helt nye muligheder og digitale værktøjer til at følge salget, og kan målrette vores kommunikation i endnu højere grad.”
Det lyder rigtig godt. Har I kunnet mærke det på andre måder?
”Ja, vi har også tydeligt kunne aflæse det på vores billetsalg, når vi fx er blevet nævnt i en af jeres annoncer på Facebook.
Synligheden har fx gjort, at vi har kunnet melde udsolgt på 2 ud af 3 af vores stjernekigge-arrangementer i løbet af sommeren. Det er en stor gevinst for os at samarbejde med jer, og kan kun opfordre andre aktører i Fjordlandet til at gøre det samme.
Hvad har I af planer for fremtiden i relation til styrkelse af jeres udbytte som turismepartner i VisitFjordlandet?
”Det er første år vi er medlem af VisitFjordlandet, og dette på baggrund af vores tidligere medlemskab af det tidligere VisitRoskilde. Vi ser det som en styrkelse, og i den forgangne tid har vi lavet en række tests for at se, hvordan vi kan få størst muligt udbytte.
Planen på sigt er, at vi skal lave et reservationssystem så vore kunder kan bestille plads på vores plantogsafgange. Det vil forhåbentlig give en bedre passagerfordeling, så vi kan yde den bedste service uden ventetid for vore kunder.
Vi regner med, at vi allerede kan lave de første tests i efterårsferien og i forbindelse med weekenderne op til julen, hvor vi sammen med spejderne laver arrangementer med salg af juletræer, gløgg og æbleskiver m.v.
Jo mere synergi og samarbejde attraktionerne imellem, des bedre, hvilket turismepartnerskabet skaber god grobund for.
Vi overvejer også at lave flere samarbejder med andre attraktioner der kunne have en interesse i at lave totaloplevelser eller dagsarrangementer. Det kunne være en tur med toget, en frokost og et besøg hos en anden attraktion i området. Noget der måske kunne tiltrække kunder længere fra. Eksempelvis kunne det udbydes til krydstogtsturister når der kommer gang i den branche igen.”
Overvejer du også at blive turismepartner i Fjordlandet? Læs mere her